donderdag 14 april 2016

L staat voor Liefde.




Wat zou een erotisch getinte blog zonder ‘liefde’ zijn. Nou volgens mij alles behalve een erotisch getinte blog. Meer een gewone blog. Een elektronisch gedachtenspinsel van een willekeurig iemand.
Liefde, love, amour, liebe, الحب , yêu, 愛. Je ziet, het is van alle culturen en talen.
Ach, die liefde. Het is me wat. Minstrelen kweelden hun kelen al schor toen zij in de middeleeuwen de kastelen van de Heren ‘van hier tot Ginter’ bezochten. Adam en Eva, Julius Caesar en Cleopatra VII, Romeo en Juliet, Anastasia Steele en Christian Grey, zonder de liefde zou er geen letter over hen ooit aan het papier toevertrouwd zijn. De poëzie zou alleen over dood en verderf hebben gesproken, geen smartlap of schlager zou er ten gehore zijn gebracht, als we met z’n allen liefdeloos door het leven zouden lopen. Liefde brengt plezier, genot, lust en hopelijk geluk.
En toch… liefde maakt soms ook meer kapot dan je lief is. Het zou sterke drank kunnen zijn, of drugs. Vernietigend kan de liefde uitwerken op sommigen. En dat allemaal voor een woordje met maar zes letters.
Ik heb lief en wordt geliefd. Voor mij is dat een groot goed dat ik koester en met liefde onderhoud.


Bedankt voor het lezen/reageren, hopelijk tot morgen. 

3 opmerkingen:

  1. Hear Hear! Sterker nog: zonder liefde geen enkele goede blog, laat staan een erotische.
    Groet,
    Mhtsk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig: "Ik heb lief en wordt geliefd. Voor mij is dat een groot goed dat ik koester en met liefde onderhoud." :)

    BeantwoordenVerwijderen