donderdag 7 april 2016

G staat voor Geheelonthouding.




Jaren heb ik met de betekenis van dat woord getobd. Geheelonthouding. Dacht werkelijk dat het met iets ‘onthouden’, of juist niet, met ‘vergeten’ dus, te maken had. Maar goed, inmiddels ben ik wijzer…denk ik. In ieder geval weet ik wat met geheelonthouding bedoeld wordt.
Ik zou het jammer vinden als ik mij, op seksueel gebied, als geheelonthouder zou moeten gedragen. Dus niks ‘van dattum’, niet eens voor het zingen de kerk uit. Of als je daar een wat gesofisticeerdere naam aan wil geven: coïtus interruptus. Zeg dat maar eens drie keer achter elkaar zonder je te verspreken! Gewoon niks dus, nada, noppes, niente. Ik zie dat in mijn leven niet als een reëele optie. Tuurlijk, stel er komt op een dag een hooggeleerde arts naar mij toe die zegt: ”Meneer Thislexy. De onderzoeksresultaten zijn bekend. Gaat u maar even zitten, want ik heb slecht nieuws voor u. Het zit zo… uw volgende zaadlozing vertelt u echt niet meer na!” dan zou ik het heel misschien overwegen. Van de andere kant: terwijl je ‘de daad’ bedrijft het hoekie om gaan heeft toch ook wel wat. Alleen even niet vergeten je partner te waarschuwen…

Bedankt voor het lezen/reageren, hopelijk tot morgen.

3 opmerkingen:

  1. Vooral dat laatste zou echt heel lief zijn.
    Leuk stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest dit woord ook even opzoeken en wat blijkt? Het komt geheel niet in mijn woordenboek voor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik wil liever geen geheelonthouder zijn, in ieder geval niet waar het seks betreft :)

    BeantwoordenVerwijderen